Het huisbezoek

Tijdens het huisbezoek bekijken we waar je tegenaan loopt. We bespreken wat je zelf, samen met familie, vrienden of buren kunt regelen.

Als het tot een hulpvraag komt maken we samen een plan. Het doel van dit zogenoemde ondersteuningsplan is altijd dat je zo snel mogelijk weer zelf de touwtjes in handen kunt nemen. 

alt=""Cliëntondersteuner

Het is aan te raden om een familielid of vriend te vragen bij het gesprek aanwezig te zijn. Iemand die jouw situatie goed kent. Wil je ondersteuning bij het gesprek, maar liever niet van een bekende, dan kun je een onafhankelijk cliëntondersteuner vragen. Deze persoon staat los van Carins, ondersteunt tijdens het huisbezoek en helpt bij het helder krijgen van de vraag. De hulp van een onafhankelijk cliëntondersteuner is gratis

Wil je gebruik maken van een onafhankelijke cliëntondersteuner neem dan contact op met: 

•    MEE Noord: 
www.meenoord.nl / tel. 088 - 023 11 00 / mail: aanmeldpunt@meenoord.nl 

•    Zorgbelang: 
www.zorgbelang-fryslan.nl / tel. 085 - 4832432 (ma t/m vrij, 09.00 - 13.00 uur)

Het ondersteuningsplan

Je hebt een gesprek gehad met een medewerker van Carins. De uitkomsten van dit gesprek/huisbezoek worden vastgelegd in het Ondersteuningsplan. 

Het kan zijn dat je in aanmerking komt voor huishoudelijke hulp of aanpassingen aan je woning om zelfstandig te blijven wonen. Misschien heb je recht op hulp om de financiën op orde te brengen of krijg je ondersteuning om problemen in je gezin op te lossen. 

Jouw akkoord is belangrijk
Al deze uitkomsten staan in het Ondersteuningsplan. Waarvoor je hulp krijgt, wie deze hulp het beste kan leveren en voor hoelang je ondersteuning krijgt. Dit Ondersteuningsplan is belangrijk. Pas als jij akkoord bent met de gemaakte afspraken zetten wij de hulp in gang.